top of page

KWALITEIT VAN ZORG

AVG-wit-RGB-75.png

ORGANISATIE:

 

Kwaliteit waarborgen is voor Sozo Zorg erg belangrijk. Wij werken daarom met een kwaliteitsplan, waarin wij alles op het gebied van kwaliteit hebben opgenomen.

​

Sozo Zorg heeft richtlijnen v.w.b. het zorgproces van de klant. Er wordt samen met de klant een plan van aanpak opgesteld met daarin opgesteld de doelen waar de klant aan wil werken voor zijn of haar toekomst. De doelen waar de klant aan werkt word minimaal één keer per halfjaar geëvalueerd met de klant. En eventueel worden de doelen bijgesteld zodat de gestelde doelen uiteindelijk haalbaar zijn voor de klant.  Wij werken met een zorg-rapportage-systeem, waarin u toegang krijgt en naast uw ondersteuningsplan ook onze procedures, beleid en protocollen terug kunt vinden.

Daarnaast heeft Sozo Zorg beleidsbepalingen voor klant/zorgvrager en medewerker/ster. De veiligheid van de klant en de medewerker/ster staan hier altijd in centraal.

​

 

 

PROCEDURES, BELEID EN PROTOCOLLEN 

Procedures, beleid en protocollen zijn belangrijke instrumenten om de kwaliteit van zorg te verbeteren en risico’s te beperken. Welke procedures, beleid en protocollen Sozo Zorg hanteert ? U vind ze hieronder.

 

Procedures en beleid

  • Aanmeldprocedure                                                                             

  • Uitsluitingsbeleid                                                                                

  • Medicatiebeleid                                                                                  

  • Proeftermijn/opzegtermijn                                                                  

  • Communicatie beleid                                                                           

  • Gedragscode                                                                                       

  • Afstand en nabijheid en seksualiteit                                                     

  • Beleid incidenten                                                                    

  • Klachtenprocedure medewerkers                                                        

  • Privacy beleid

​

Protocollen

  • Protocol agressie, ongewenste intimiteiten, middelengebruik,              

  • strafbare handelingen en discriminatie

  • Incidenten- en calamiteiten protocol                                               

  • Veiligheidsprotocol huiselijk geweld en kindermishandeling                      

  • Medicatie protocol                                                                            

  • Privacy protocol         

​

Uiteraard worden deze protocollen en richtlijnen jaarlijks herzien.

 

PROFFESSIONAL:

SOZO ZORG heeft ook professionals met een SKJ registratie. Deze registratie is voor Sozo Zorg van toepassing voor Jeugdzorgprofessionals van Sozo Zorg. Deze professionals hebben een eigen professionele autonomie. Vanuit hun vakbekwaamheid en deskundigheid hebben zij de ruimte om invulling te geven aan hun professionele verantwoordelijkheid. Hierbij handelen zij volgens de beroepsethische normen die horen bij hun beroepsgroep. Zij moeten verantwoording kunnen afleggen over hun beroepsmatig handelen. Door registratie bij het Kwaliteitsregister Jeugd onderwerpen professionals zich aan de voor hun beroepsgroep geldende professionele standaard en aan het tuchtrecht. Via een systeem van permanente educatie houden ze hun vakbekwaamheid op peil.​

​​

Een ieder die werkzaamheden namens Sozo Zorg verricht, is passend geschoold Sozo Zorg is aangesloten bij een aantal beroepskwaliteitsregisters. Sozo Zorg investeert in de professionele inzet van hulpverleners en onderneemt daarvoor een aantal activiteiten: 

-          Lezingen over specifieke onderwerpen;

-          Kwaliteitsbijeenkomsten;

-          Intervisie bijeenkomsten;

-          Intercollegiaal overleg;

-          Methodische leerbijeenkomst;

-          Moreel beraad;

-          Verdiepingsbijeenkomsten n.a.v. methodiektrainingen;

-          Consultatie;

-          Werkgerichte coaching;

-          Cursussen ten behoeve van deskundigheidsbevordering.

 

Dit alles, zodat u verzekerd bent van een kwalitatief goede hulpverlener.

​

​

​​

PPRIVACY:

​

Bescherming van persoonsgegevens is van essentieel belang. Wij hebben daarom het AVG programma gevolgd en zijn in het bezit van een AVG verklaring. Alle gegevens welke wij bewaren, worden in het online zorg- registratie-systeem van MEXTRA bewaard. In dit dossier kan iedereen die ondersteuning van Sozo Zorg ontvangt, zijn/haar dossier inzien, bewerken, opslaan en meeschrijven.

​

​

​

 

​​KLACHTEN:

​

Bent u ergens ontevreden over en heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.

Wij hebben hier een klachtenprocedure voor opgesteld (klik hier).

 

Komen wij samen tot de conclusie dat het niet lukt om samen tot een oplossing te komen, kunt u zich richten tot het klachtenportaal Zorg, waarbij wij aangesloten zijn. 

​

​

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

 

 

 

​​

 

Toezicht op kwaliteit Begeleiding Volwassenen (Wmo)

 

Gemeenten zijn verantwoordelijk voor het toezicht op de kwaliteit van de in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) geleverde zorg, begeleiding en ondersteuning door zorgaanbieders. Veel gemeenten hebben deze opdracht uitbesteed aan de regionale GGD, andere hebben een eigen toezichtsorgaan georganiseerd.

 

​

​

​

​

​

​

SKJ_logo_2016.png
Logo-Registerplein-registratie-voor-Link
mextra-logo.png
Logo KPZ.jpg

© 2025 by Sozo Zorg. All rights reserved.

bottom of page